فراگیری موسیقی چه فوایدی برای شما دارد؟

فراگیری موسیقی چه فوایدی برای شما دارد ؟

آیا در تقویت حافظه ی شما تاثیر دارد؟

آیا اعتماد به نفس شما را بالا خواهد برد؟

آیا دایره اجتماعی شما را گسترده تر خواهد کرد؟

با ما همراه شوید تا با دیدن این ده دلیل به فکر آموختن یک ساز جدید باشید.

1. نواختن ساز شما را باهوش تر می کند

انیشتین می‌گوید: “زندگی بدون موسیقی برای من غیر قابل تصور است. من رویاهایم را با نواختن موسیقی زندگی می کنم. زندگی را از منظر موسیقی می بینم و از آن بیشترین لذت زندگی را می گیرم . بعدها با تحقیقات انجام شده مشخص شد انیشتین دلیلی برای مطرح کردن این موضوعات داشته است.

بسیاری از مطالعاتی که پیرامون فراگیری موسیقی و موفقیت تحصیلی بین بزرگسالان و کودکان شده، نشان می‌دهد که نواختن ساز نه تنها محرک های مغزی را تحریک می‌کند بلکه عملکردهایی هچون حافظه و مهارت های  استدلال انتزاعی را بهبود می‌بخشد. این موضوع در یادگیری علوم مختلف و ریاضیات حائز اهمیت است.فراگیری موسیقی چه فوایدی برای شما دارد؟

 

 2. یادگیری ساز زندگی اجتماعی شما را گسترش می دهد

فراگیری موسیقی چه فوایدی برای شما دارد؟

شاید برای شما سوال شود که یادگیری ساز چه تاثیری بر زندگی اجتماعی شما دارد. نواختن ساز نه تنها برای عملکرد مغز بسیار مفید است بلکه حلقه ی زندگی اجتماعی شما را گسترش می‌دهد. ساز زدن و عضویت در گروه های موسیقی برای گسترش حلقه روابط اجتماعی شما بسیار مناسب است عضویت در یک گروه موسیقی در هر سنی شما را به ایجاد روابط با افراد جدید ترغیب می کند و مهارت های رهبری و تیم سازی را در شما قوت می بخشد. همچنین شما را با مفهوم تلاش ها و پاداش های دسته جمعی آشنا می‌کند.

3. یادگیری موسیقی و نواختن ساز باعث کاهش استرس می شود

موسیقی آرامش را به شما برمی‌گرداند. تأثیر غیر قابل باوری روی احساسات دارد و بر اساس آزمایش‌های انجام شده ضربان قلب و فشار خون را نیز کاهش می دهد. جین کولینگ وود (روانشناس) معتقد است که موسیقی بی کلام کلاسیک بیشترین تاثیر را دارد. او می‌گوید گوش دادن به موسیقی تأثیر فوق العاده آرام بخشی بر ذهن و بدن ما خواهد گذاشت و به لحاظ عملکردهای فیزیولوژیکی کاهش ضربان قلب، کاهش فشار خون و کاهش سطح هورمون های استرس زا را در پی دارد.

 4. نواختن ساز به شما احساس موفقیت می دهد

فراگیری موسیقی چه فوایدی برای شما دارد؟

نواختن یک ساز  به شما احساس غرور و موفقیت بزرگی می دهد ، به ویژه هنگامی که موفق می شوید قطعه ای که هفته ها برای نواختن آن تلاش کرده اید را به راحتی به اجرا درآورید.

فراگیری موسیقی چه فوایدی برای شما دارد

5. یادگیری موسیقی اعتماد به نفس شما را تقویت می کند

فراگیری موسیقی چه فوایدی برای شما دارد؟

نواختن ساز به شما کمک می کند تا به راحتی خود را بیان کنید. هنگامی که کودکان بر سازی تسلط پیدا می‌کنند شروع به نواختن آن برای معلم موسیقی، والدین و اطرافیان خود می‌کنند، در ادامه ی راه با دیگر هنرجویان کنسرت های کوچک برگزار می‌کنند که این بازی و اجرا به آن‌ها کمک می‌کند تا در ارائه‌ی کارهای دیگر خود هم، با اطمینان قدم بردارند.

6. تمرین و تلاش برای نواختن ساز، صبر را بهبود می بخشد

فراگیری موسیقی چه فوایدی برای شما دارد؟

موسیقیدانان معروف دنیا قطعات سخت و دشواری را نوشتند که با نگاه کردن به زندگی هر یک از آنان متوجه خواهید شد پشت هر کار سختی سال ها زحمت و تلاش خوابیده است. درس مهمی که باید یاد بگیریم “هرچه بیشتر برای انجام کاری تلاش کنید نتیجه بهتری خواهد داشت”.

برای یادگیری ساز هیچ میانبری وجود ندارد. برای تلاش و موفقیت به خودتان زمان دهید. برای مثال یکسال زمان برای رسیدن به اولین هدف. وقتی بعد از یکسال به تمرینات اولیه نگاه کنید در واقع ، آن چند ماه اول برای همیشه نشان افتخاری برای شما خواهد بود. صبر اولین تمرین برای یادگیری ساز است. هر وقت ناامید شدید به لحظه ای فکر کنید که در انتهای مسیر ایستادید و به خود گذشته لبخند می‌زنید.

7. نواختن ساز به بهبود حافظه شما کمک می کند

فراگیری موسیقی چه فوایدی برای شما دارد؟

محققان دریافته اند که یادگیری نواختن ساز می تواند حافظه کلامی ، استدلال فضایی و مهارت سوادآموزی را افزایش دهد. نواختن ساز باعث  تقویت قدرت حافظه می شود زیرا به هنگام نواختن، شما از هر دو طرف مغز خود استفاده می‌کنید.

8. نواختن ساز و یادگیری موسیقی باعث افزایش نظم و مهارت مدیریت زمان می شود

تا زمانی که نتوانید زمان خود را برای یادگیری تنظیم کنید موفق به زدن ساز نخواهید شد. نواختن ساز مهارتی نیست که بتوان در طول یک شب آن را کسب کرد. یادگیری موسیقی به زمان و تلاش نیاز دارد هنگامی که کودکان شروع به یادگیری ‌کنند درک خواهند کرد که برای داشتن مهارت لازم و کافی در کاری نیاز به تلاش و برنامه ریزی مشخص دارند.

9. یادگیری موسیقی باعث خلاقیت بیشتر شما می شود

فراگیری موسیقی چه فوایدی برای شما دارد؟

تمرین و تکمیل یک قطعه موسیقی جنبه ی خلاقیت را در مغز شما روشن می‌کند. هر چقدر آهنگسازی برای قطعه ای که نوشته حاشیه نویسی کند، باز هم نمی‌تواند به صورت دقیق بگوید، چگونه نواخته و اجرا شود، این تماما به نوازنده بستگی دارد که چگونه مهر و امضای خود را روی یک قطعه بگذارد. در واقع نوازنده باید تا حدی شخصیت خود را به موسیقی تزریق کند.

10. نواختن موسیقی شادی آور است

فراگیری موسیقی چه فوایدی برای شما دارد؟

شاید ما بتوانیم بالغ بر هزار مزایا برای یادگیری و نواختن ساز عنوان کنیم اما آنچه غیر قابل انکار است لذت بخش بودن آن برای نوازنده است که مهم‌ترین اصل است. در حالی که سرگرمی‌هایی مانند تماشای تلویزیون یا پرسه زدن در شبکه های اجتماعی منفعلانه هستند ، نواختن موسیقی مغز را فعال و تحریک می کند و باعث می شود شما احساس خوشبختی و شادی کنید.

فراگیری موسیقی چه فوایدی برای شما دارد

اگر تا امروز برای یادگیری هر سازی تعلل کردید بهتره با محصولات مجموعه‌ی می‌فادو ساز خود را انتخاب کرده و شروع کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *